2014. augusztus 1., péntek

Répatorta

Párom szülei hétvégén utaznak Párizsba kedves barátaikkal, és megkértek, készítenék-e nekik RÉPATORTÁT. Természetesen örömmel vállaltam, szeretem a kihívásokat, és ez szó-mi-szó az volt. Elképzelésem nem volt, hogy répából hogyan lesz torta... ??? Leültem, böngészgettem az internetet, találtam is bőven receptet, kiválasztottam egy szimpatikusat, amin én menet közben kicsit változtattam, tehát mondhatjuk úgy is, hogy ez a Lilla-féle répatorta lett. Komolyan mondom, lehet rá fogunk szokni... :) Az ízét sajnos nem tudom ugye megmondani, majd várom a véleményt róla párom szüleitől és barátaiktól. Mindenesetre mutatós, és nagyon finom illata van! Ha nem én készítettem volna, és nem mondták volna el nekem, hogy répa van benne, szerintem rá sem jönnék! :)
Kicsit utánanéztem a történetének, hogy vajon honnan ered a répatorta, és azt olvastam, hogy már nagyjából a középkorban született meg az ötlet, hogy felhasználják sütemények édesítéséhez, cukor híján a répát... Na akkor lássuk, mi sül ki ebből! :)


Hozzávalók egy 26 cm-es tortához:

25 dkg finomliszt
5 dkg rétesliszt
3 tojás
30 dkg reszelt sárgarépa
1,5 dl napraforgó olaj 
25 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
1 teáskanál fahéj 
10-15 dkg dió 

Máz:

15 dkg porcukor
1 tojásfehérje 
0,5 dl rum 
1 teáskanálnyi citromlé 

Elkészítése:

1. A tojásokat szétválasztjuk. A sárgájához hozzáadjuk a porcukrot.


2. Fehéredésig, krémes állagig robotgéppel kikeverjük. 


3. Keverés mellett (robotgéppel) fokozatosan hozzáadjuk az olajat. 


4. Hozzáadjuk a vaníliás cukrot, és azzal is elkeverjük. 


5. Ehhez hozzáadjuk a lereszelt répát. 


6. Összekeverjük.


7. Hozzáadjuk a sütőport,lisztet és a fahéjt. 


8. Összekeverjük és adunk hozzá kb. 10 dkg durvára tört diót. 


9. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, és óvatosan összekeverjük a masszánkkal. 


10. Ilyennek kell lennie. 


11. Egy 26 cm-es tortaformát szilikonos sütőpapírral alulról becsomagolunk, az oldalát pedig vajjal körbekenjük, liszttel megszórjuk. Egy nagyobb tepsire tesszük a formánkat. Beleöntjük a masszát. 180 fokos előmelegített sütőben kb 45 percig sütjük. Tűpróbát kell végezni, és akkor jó a tészta, ha már szúrásnál nem marad rajta nyers tészta.


12. Hagyjuk teljesen kihűlni.


13. Kivesszük a tortaformából. Levesszük az aljáról a sütőpapírt. 


14. Elkészítjük hozzá a cukormázat. A tojásfehérjéhez hozzáadjuk a porcukrot, és robotgéppel simára keverjük. 


15. Ekkor hozzáadjuk a rumot és a citromlevet is. Amennyiben túl híg lenne (kb. méz sűrűségűnek kell lennie), tegyünk hozzá még porcukrot. Ezután leöntjük vele a tortánkat és durvára tört dióval megszórjuk.

Elkészült a répatorta! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése