2014. augusztus 25., hétfő

Az igazi csokoládé torta

Párom édesanyjának hétvégén volt a születésnapja, mely alkalomból egy igazán finom csokoládé tortával készültem. Rengetegféle csokitortát ismerek és készítettem, de mióta rátaláltam erre a receptre (recept forrás itt ), azóta csak így készítem. :) Én most csak a krém elkészítését dokumentáltam.

                                                                   

Hozzávalók a krémhez:

3 evőkanál liszt
3 evőkanál cukrozatlan kakaópor
10 dkg kristálycukor
10 dkg porcukor
2 tojás
3 dl tej
12 dkg vaj 

1. A két tojást robotgéppel habosra verjük. Nem kell szétválasztani.

2. A lisztet a kakaóporral és 10 dkg cukorral összekeverjük. 

3. Apránként hozzászórjuk a habosra felvert tojáshoz, és simára keverjük. 

4. Kevés tejjel könnyebben keverhetővé tehetjük. 

5. A maradék tejjel felöntjük, és kis lángon, folyamatos kevergetés mellett főzni kezdjük. 

6. Ha krémesre főtt, hagyjuk teljesen kihűlni. 

7. A vajat a porcukorral habosra keverjük. 

8. Ha a krém teljesen kihűlt, hozzáadjuk a porcukorral kikevert vajat és robotgéppel összekeverjük. Ezután már tölthetjük is meg a tortalapokat. 


Én egy 26 cm átmérőjű tortát sütöttem hozzá, a krémből pedig dupla adagot készítettem. Így kívülről is azzal vontam be a tortát. Az eredeti recepthez képest annyiban változtattam, hogy nem barnacukorral készítettem, hanem kristálycukorral, és fele mennyiség porcukor volt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése